torsdag 30 augusti 2007

Nu ska mamma bli fin!

Har inte handlat kläder till mig själv på evigheter. Klädshoppingen har mest bestått av plagg i strl 56 resp. 98. Nu var det äntligen mammas tur!

Har sett att ungdomarna har klänning/tunikor med tights/leggings (rätta mig om jag har fel - även med ordval - i min ungdom kallades det "tjocka strumpbyxor" och ännu längre tillbaka i mitt liv gick det under benämningen "kalasbyxor"). Jag tyckte att detta mode verkade passa mig, inhandlade två klänningar + "byxor att ha under". Kände mig poppig och i tiden. Denimvarianten hade jag läst om i Expressen´s modebilaga att den skulle vara het och läcker. Den svarta kändes liknande så då måste den ju också vara helt rätt.

Provade, kände mig nöjd och tänkte att fr om nu skall jag vara fräsig även fast jag är mammaledig och dessa plagg är ju såå praktiska så det är bara att börja använda.

Idag gav jag mig på ett första försök. Satte på mig denimklänningen och svarta tights. Men var den inte lite för kort för att ha på lekplatsen? Om man skall böja sig, sätta fart på gungor, packa vagn i och ur bilen? Pust och stön, jag är alldeles för praktisk..... Undrar när jag skall vara så fin så jag tar på mig plasthalsbandet? Kanske nobelfesten?





2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina tunikor!
Det ska vara kort, det tar ett par gånger att vänja sig, men jag kan inte vara utan tunika och leggings längre. Det är så bekvämt, ingen slappmage som ska knökas ner i, alternativt läggas ovanpå, jeanslinningen och det är inte en massa färger som ska matchas. Tunika, svarta leggings och ett par svarta ballerina, så är man fin för sandlåda och fest! Kram HannaE

Anonym sa...

mysig blogg! du skriver verkligen underhållande och så har du ju bra smak på inredning oxå =)
har rekommenderat min vän som har bloggen sextiotalsvillan att kika in hos dig, kommer själv absolut kolla här igen =)
/H