tisdag 2 oktober 2007

"Vitahemmare"

Här är ett test för att se om du är en RIKTIG vitahemmare. Du måste ha minst en av nedanstående artiklar i din ägo för att kvala in..... ;-)

Ektorp

Housekeepers box

Hemnes

Vakre hjem, gärna i en korg....


Yankee Candle, Cotton Clean


Höstens nykomling, papperskorg från Åhléns



Andra starka kandidater är:
-HD lampa i fattigmanssilver
-HD spegel
Höstens bubblare:
- Vit ljusslinga runt en spegel
- EN svart möbel
Saker som en äkta vitahemmare drömmer om:
- Juno
- Smeg
Har jag missat något??

18 kommentarer:

Anonym sa...

a jag har en House keepers box och jag ska nog köpa papperskorgen från Åhléns, HD alla trådkorgar och annat vill jag ha men är lite velig än så länge får handla lite sen när huset väl är klart ist! :)

Lotta sa...

Av dina bilder har jag allt utom Hemnes, platsar jag då? ;-)

Ha det gott!
Kram
Lotta

Sanna sa...

Jag är en "wanna-be", i november kommer mitt första nummer av Vakre Hjem. Tyvärr hade inte "mitt" Åhléns papperskorgarna annars hade jag köpt två på direkten.

Några av bubblarna kommer dock att dyka upp här - eller i min butik. :-)

Anonym sa...

Istället för papperskorgen skulle jag säga virkat överkast! :P

Jag har inte ektorp, men funderar på det. Inte Hemnes för jag målar mina möbler :) och inte tidningen för jag köper Drömhem och Trädgård samt Lantliv.

Fast jag är nybörjare så det kanske kommer *s*

Mrs M sa...

Haha... jag har allt utom papperskorgen :)! Får jag pluspoäng för Junon och HD spegeln, ljusslingan får jag ta fram snart. Snygg kudde du har!
Puss

Linnéa sa...

Hihi!
Jag har housekeepers box, papperskorg från Åhlens, Vakre Hjem i en korg, Clean Cotton, och drömmer om en SMEG kyl/frys till köket. Jag antar att jag kvalar in, haha. Vilket kul inlägg, och så SANT!
Kram// Linnéa

Julias vita drömmar sa...

*asg*

Saknar en hemnes...än så länge :D
Kan hända att det blir en till gästhuset.

Kram! In på msn när du har tid för 17 :D

Unknown sa...

hej! Oj, oj...5 av 6, är man en vita hemmare då eller? haha!! Ha en bra kväll!/jasmin

Lantliga ting sa...

Vilket klockrent inlägg :)
Jag har Ektorp, Hemnes, vakre hjem (i korg), yankee candle, åhlens-korgarna, HD-spegel. Och givetsvis drömmer jag om en juno och en Smeg :D

Anonym sa...

hihi
Ja där satte du huvudet på spiken!
Jag har
* Hemnes
* Housekeepersbox
* Ektorp (i två rum t.o.m)
* Vakre HJem i korgar
* Någon svart möbel, två svarte Stefan
* Yankee Candle clean cotton

Har gjort mitt på bebisfronten och kommer aldrig skaffa en juno även om jag dregglar över den.
En Smeg skulle gärna få flytta in i mitt kök!

Villa Hemma sa...

Hihi, många som kvalar in och en del hang-arounds :-D

Anonym sa...

Oj oj oj!
Nu har du träffat mitt i prick!
Har ingen egen blogg, men smyger omkring på era varje dag för att uppdatera mig och få inspiration!
Allt som en vitahemmare bör ha finns hemma hos mig. Även drömmarna stämde, ett Smegkylskåp kommer inom kort att flytta in hos oss!

Amoroso sa...

Klockrent inlägg :-) vilken fin blogg du har!

Anonym sa...

Hihi.. jag kvalar nog inte in :) Men jag vet prexis vad du pratar om.
Ektorp har jag. Vakre Hjem - fast på en tavellist :)
Tjing//Z

Amiechan sa...

Jag är verkligen ingen VitaHemmare :D Jag äger inget av de uppräknade sakerna - inte ens bubblarna. Jag tittar på vitahembloggar och det är lagom för mig ;)

Anonym sa...

hihih nu kvalar även jag in som vita hemmare..men housekeepers box, yanke candle ... å mer blir det kanske med tiden. en korg till mina tidningar är jag ute efter...

Brunkullan sa...

Haha...känner mig träffad.
Ektorp till stugan står på önskelistan.
Funderar på hemnes..till sonens rum!
Housekeepers box från Rusta har jag!
Ljuset, korgar och vita ljusslingan runt spegel....JAPP!!! Har dessa:-D

Jo, jag börjar fastna i det vita träsket jag också:-D

Susanne

an angel at my table sa...

Var tvungen att dra på smilbanden när jag läste detta.Jag prickade in det mesta med lite modifikation.
Speciellt det man drömmer om...Juno...smeg