torsdag 10 juli 2008

The boss....

Helgen spenderade "mamman och pappan" som riktiga vuxna i storstaden Göteborg.
Vi hann med att dricka Roymopolitans (Cosmopolitans som bartendern Roy blandat - efter ett par sådana blir namnet kul - tro mig), åka raggarbil (jäpp och påminn mig att jag måste radera detta inlägg innan mina barn lärt sig läsa). Äta nattmat bestående av veganmos från ett gautkök med världens längsta kö, värdig en inneklubb i huvudstaden (kön - inte moset). Nästa gång kanske kiosken har vakter med headset? Känns lite annorlunda mot när vi köper korv av Leif här hemma på macken.

Det officiella målet var att kolla in Bruce (inte hajen i "Hitta Nemo" utan Chefen från staterna - se bild). Konserten var kanon och det ringer fortfarande lite i öronen.

Jag hade sett fram emot en lååång sovmorgon men blev brutalt väckt av städerskans knackning innan kl 10. Kunde inte somna om, sprang snabbt över frukostbuffen och sen ut en sväng på stan. Resten av resesällskapet sov fortfarande och jag förstår dem. Som småbarnsförälder är det inte alltid lätt att välja - sova eller shoppa. MEN det är lockande att shoppa utan att behöva ha fickorna fulla med majskrokar och rattandes barnvagn. Som kvinna kan jag tänka i fler steg och planerade smart, snabb shopping och sen sömn i bilen på väg hem.

Förutom att jag fick njuta av underbar musik, kuliga drinkar, gött (?) mos och trevligt sällskap så fick jag för första gången på länge läst en heeel tidning utan avbrott = livskvalite!

Alla i familjen var nöjda med helgens upplägg. Barnen var hos mormor och levde där som kungar, inte simpla prinsar....


9 kommentarer:

Millan sa...

Helt spiknykter sitter jag här och tycker det låter jättekul med Roymopolitans.

Villa Hemma sa...

millan --> Kan du svära på att du inte smygslurpat ngt...? :-D

vinklar o vrår sa...

Låter alldeles förträffligt :)
Och garvade åt majskrokarna i fickan tillsammans med snabb shopping och sova i bilen hem. En mammas vardag!! :)

Kram
Mia

Himmelbit/Njut en smula sa...

Du är ju bara så rolig!! Kan se allt framför mig *asg*.

Låter som ni haft en kanonhelg!! Var raggarbilen kommer in i bilden fattar jag fortfarande inte riktigt. Trodde ni skulle åka limo istället ;-) :-D.

Ha det toppen!
Kramar

Maria sa...

Oh visst var han bra kära brucan! Grym konsert!

Verkligen fin blogg du har!
Trevlig helg!
Maria

Erika sa...

Vilken helg! Jag blev grön av avund. en sån helg skulle vi också behöva, och se bruce...ja tack gärna :-)

Villa Hemma sa...

sextiotalsvillan --> Vad skulle man göra utan majskrokar? Förutom muta har jag funderat över vad man mer kan göra av detta fantastiska, hållbara material. Har du försökt skrapa bort lite torkad majskrok?? Sitter som berget!

himmel --> Vi åkte riktigt flott upp, sen fr hotellet t konserten blev det "annan" bil *diplomatisk* :-D

Visst Bruce är grym, skön kille :-D

Gård och Hagar sa...

Har en liten hemlis, har legat i samma säng som brusan ;-)

Ha de gott

Kram
Katarina

Villa Hemma sa...

gård --> Oj! Samtidigt?! :-D