fredag 15 augusti 2008

Plankbord....

I detta regn- och ruskväder kändes det egentligen liiite fel att börja fundera på trädgårdsmöbler. Men en fördel är att man kan göra riktiga fynd när man införskaffar dessa nu när alla andra är klara. Problemet med mig är bara att jag kan aldrig ta den lätta vägen, dvs åka till Jysk - köpa sex stolar och ett bord. Åka hem med kartongerna, skruva ihop och sen bara sätta sig och njuta. Neeej, jag funderar fram någon lösning som inte finns och så är jobbet igång (igen). Nu hade jag spetsat in mig på att bygga ett plankbord och sen ha udda stolar till det. Visste precis vilken stil jag ville ha på bordet, inte för elegant och inte för maritimt - känslan skulle vara rufflig, men ändå funktionell. Sen var det stolarna..... vita? Nja... lätt att det blir fel. Smides - för gulligt. Trästolar - för mycket blandat. Sen ville maken ha bekväma stolar (jag nöjer mig med snygga). Ni hör ju själva! Här är iaf en liten sneakpeak av resultatet.

16 kommentarer:

Julias vita drömmar sa...

Såå vackert. Och fint "stylat". Jag är svaaag för fina arrangemang :D

Kram!

Villa Nordåker sa...

Åh vad fint! Du är en hejjare på att bygga.

Kram

Pia sa...

Du er dygtig til at bygge - og så fint det blev!!

Kram P

anette sa...

Haha, jag vill också ha ett egetbyggt bord. Vårt får gärna ha lite tjockare plankor, men ditt var väldigt snyggt, och så mycket roligare med något som ingen annan har. Trevlig helg!

Skatan sa...

Ja du, känner igen mig! Varför aldrig välja någonting som finns i handeln? Varför dessa senvägar...

NÅväl, fint blev ditt bord! Bra jobbat hälsar jag :)

Skatan sa...

Ja du, känner igen mig! Varför aldrig välja någonting som finns i handeln? Varför dessa senvägar...

NÅväl, fint blev ditt bord! Bra jobbat hälsar jag :)

Jeanette Hornbeck sa...

Superfint! Du är kreativ, envis och har bra smak.
Kram Jea

Graadskan sa...

Det ser väldigt fint ut! Så du bara sätter giång och bygger ett bord sådär? Inte illa!

Den lilla lyktan är bara för gullig! Ny?

Kram Camilla

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ser super-snyggt ut!
Kram!

Hem och Lycka sa...

Vad duktig du är på att snickra, det blev ju kanonfint! Och stylat snyggt dessutom har du (säger som julia). kram!

Smått och gott hos Lina sa...

Så fiint! Va duktig du är!

Kram Lina

svartataket sa...

ser jättefint ut!!

Trevlig helg!

Camilla sa...

Vilket fint bord och vacker bild! Jag är sååå imponerad av att du bara sätter igång och bygger ett bord...! :-)

Frida sa...

Hej!
Vilken ljuvlig blogg du har, många vackra bilder!
Kram Frida

♥ Fyra årstider sa...

Jag tycker med att plankbord är snygga...kul där där med mannen att han vill att det ska vara bekvämt...de tänker annorlunda än oss.
Kram Lotta

Maria sa...

Vackert! känns som sommar fortfarande när man tittat på dessa bilder!