fredag 7 augusti 2009

Gamla intressen....

Jag har tagit upp en gammal hobby - kläder till mig själv :)

Länge har jag bara handlat fina barnkläder och inredning, men nu har jag även fått smak på att bli fin själv. Till hösten kommer det att bli många tunikor, klänningar, leggings och tjocka strumpor. Härligt!

Har hittat en superbutik - Mandel. Den finns både som fysisk butik i centrala Göteborg och även som webvariant.

Jag tycker alltid det är svårt att köpa kläder när man inte kan prova, men detta har butiken fixat fiffigt. Alla kläderna är fotograferade på tjejer som jobbar i butiken och med en text under vilken strl modellen har valt och vilken som är hennes "vanliga" strl. Sedan finns en notering om plagget är stort eller smått och om man rekommenderas att gå upp eller ner i sitt storleksval. Kan man fortfarande inte välja så finns en frågespalt under varje plagg där man kan ställa frågor. Hittar man inget passade svar på de frågor som redan ställts kan man skriva i en egen. OM man ändå råkar beställa fel strl är de väldigt tillmötesgående och serviceinriktade när man vill byta. Man skickar bara tillbaka i samma påse med frisvar (=slipper trassla med frimärken själv). Oftast redan dagen efter får man nytt paket. I like!

Frakt på endast 39 pix och beställer du innan kl 15 har du kläderna i lådan dagen efter! Blandat utbud och priser som plånboken gillar.
Märker ni att jag är såld på butiken *asg*
Shoppa nu inte upp allt.... spara lite till mig!

11 kommentarer:

rosenskära sa...

Tack för tipset, det låter som något för mig också! Klänningen ser fin ut och när du presenterar dina klädinköp för hösten blir t o m jag sugen på lite höst;)

Har ingen blogginspiration alls just nu så jag låter den vara...

Kram
Lena

Tina sa...

Elsker klær til meg selv, det er jo bare så morosomt, deilig og føle seg vel i fine klær, skal jammen inn på den sida du anbefaler, arti å se litt klær på bloggen din også... Fin helg til deg klæm

Villa Nordåker sa...

Tack för tipset!

Nu ska jag kika efter några fina höstkläder till mig.

Kram
Malin

Ingrid sa...

Jag har fått samma hobby som du :0) på sista tiden!

Odd Molly och Esprit är mina favoriter. Jag ska kika in på Mandel, har varit in där någon gång men aldrig handlat.

~Livet i byn

Lilla huset på prärien sa...

Tycker också att det är kul att handla lite till mig själv numera. Det börjar närma sig jobbdatum antar jag och jag vet jag måste se liiita mer proper ut än joggingbyxor liksom...

Ska kolla in butiken!

Fin klänning du hittat förresten, gillar jeansblå.

Kram Jenny

Jenny sa...

Hej!
Tack för tipset, måste in o kika i deras webshop, jobbar i Göteborg så jag får svänga förbi butiken oxå:)

Ha en skön kväll,
Kramis Jenny

Nettan sa...

Är oxå såld på Mandel, bara " Löve " deras Gällivarehäng byxor av märket Only ;)

Kram Nettan

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Den butiken måste jag kolla in!!
Känner som du att i höst vill jag förnya mina gamla slitna paltor.. Vill känna mig lite med på banan igen liksom :)

jeanette

Hem och Lycka sa...

Håller med, gillar också Mandel..

kram Mia

Hans Scheike sa...

Jag har nu köpt alla deras tunikor. De är härligt luftiga, går snabbt att ta av och passar utmärkt till "sektledartofflor" som för övrigt är ett utmärkt skodon året runt.

Jonna sa...

Älskar Mandel. Var där och shoppade jeanstights där senast igår.